Benetton
Benetton Cold EdT 100ml
Benetton Cold lanserades år 1997 och denna lekfulla och energiska unisexparfym är populär än idag. Doften är fräsch och aromatisk med tydlig citruskaraktär samt krydda som ger parfymen rejält med personlighet. Noterna kombinerar bergamott, mandarin och neroli med kraftfull jalapenopeppar, kummin och koriander. Basen är både varm, aromatisk och söt med vanilj, rökelse och bärnsten samt patschuli.
Benetton Cold EdT 100ml
Benetton Cold lanserades år 1997 och denna lekfulla och energiska unisexparfym är populär än idag. Doften är fräsch och aromatisk med tydlig citruskaraktär samt krydda som ger parfymen rejält med personlighet. Noterna kombinerar bergamott, mandarin och neroli med kraftfull jalapenopeppar, kummin och koriander. Basen är både varm, aromatisk och söt med vanilj, rökelse och bärnsten samt patschuli. Benetton Cold är en mycket lättburen och mångfacetterad doft som harmoniserar perfekt med både den manliga och kvinnliga naturen. Den är ideal att bära som dagdoft då den ger gott om fräsch energi och passar den unga utåtriktade personen som alltid har många järn i elden. Passar lika bra att bära sommar som vinter.
Toppnoter - Bergamott, mandarin och neroli
Mellannoter - Koriander, kummin och jalapenopeppar
Basnoter - Mysk, vanilj, rökelse, bärnsten, patchouli och vetiver
Bli först med att recensera denna produkt!
Din recension:
För att skicka en recension måste du vara inloggad.
Benetton
Idag så står Benetton bakom en rad parfymer med flaskor och förpackningar som är lika färgglada och spännande som företagets klädlinje. Det har stormat en hel del omkring Benetton och det beror både på företagsstrategier med märkchips på kläder och deras ställningstagande i världsfrågor. Man har även kritiserat företagets reklam och det råder ingen tvekan om att det här är ett annorlunda märke med visioner om att göra mer än att skapa vackra kläder och parfym som doftar gott. Benetton gruppen skapades 1965 och bestod av italienska Luciano Benetton och hans syster och två bröder. Idag har företaget butiker i städer världen över och man fortsätter att utveckla nya stilkoncept och dofter.